• Black Facebook Icon
  • Black Instagram Icon
  • Black LinkedIn Icon

© 2019 MirDroomBaan. Webdesign PAF creatie

Wil jij ook de drukte voorbij?

Steeds maar jachtig doorgaan met meerdere dingen te gelijk, je gespannen voelen, voortdurend je telefoon checken en van het één naar het ander hollen. Waardoor je dwang voelt, je last hebt van uitputting en concentratieverlies.


Door zo druk te zijn, denken we dat we goed bezig zijn, dat we onze promotiekansen verhogen of dat we echt waarde toevoegen. Echter als je goed voelt, dan voel je dat je heel veel dingen doet die er niet toe doen. Daarbij word je overspoeld door informatie. En voelt alles als veel. Veel moeten en niet veel willen.


De drukte voorbij


Ik geloof in voorbij de drukte. Ik geloof in minder moeten, maar bovenal dat minder je brengt tot veel meer.


Door te stoppen met werkwerken van 50 uur, te stoppen met denken ik moet weer promotie maken, of welke dingen moet ik doen om gelukkig te zijn, ben ik gekomen tot wat ik nu doe. Maar eerst heb ik een adempauze genomen, om daadwerkelijk met mijn (verborgen) verlangen aan te gang te gaan en te voelen wat voor mij belangrijk was.


Dat heeft er voor gezorgd dat ik mezelf heb uitgedaagd, uit mijn comfortzone heb gehaald en mijn eigen ongenoegen heb moeten ervaren. Het heeft geleid tot mijn eigen bedrijf, een bedrijf wat groeit in mijn tempo, met daadwerkelijk persoonlijke aandacht en tijd voor de deelnemers die ik coach.


Het heeft er voor gezorgd dat ik in dit nieuwe jaar al 7 nieuwe deelneemsters heb mogen verwelkomen, die samen met mij op pad zijn gegaan om deze reis af te leggen.

Ook zij hebben er genoeg van, van geleefd worden, te veel te moeten en niet te kiezen voor wat ze werkelijk willen doen. Ik coach ze bij wat ze écht willen, sta ze bij om in hun eigen tempo te leven en geef ze tips en handvatten om dit toe te passen.


2 tips en een oefening voor jou


Om je een stukje op weg te helpen heb ik alvast 2 tips en een oefening voor je, doe je mee?


2 Tips


1. Gebruik deze week het woord omdat. Door het woord omdat te gebruiken wordt er sneller aan je verzoek voldaan. Gebruik dit woord deze week op je werk, bij verzoeken waar je echt geen tijd voor hebt, of als je bijvoorbeeld uitstel wilt van een deadline.


2. Gun je brein deze week elke dag, het liefst meerdere keren per dag, een onderbreking. Dit kun je doen door met jezelf tijden af te spreken waarop je je mail checkt of je telefoon bekijkt. Leg je telefoon weg, zodat je hem niet kunt zien of horen.


Oefening:


Neem deze week elke dag 5 minuten de tijd om onderstaande vragen te beantwoorden:


  • Wat hielp mij vandaag om rust te ervaren?

  • Hoe voelde ik me op dat moment?

  • Wat heb ik hiervan geleerd?

Je zult merken dat je door bewust aandacht te schenken aan deze vragen je een verschil zult opmerken. Laat je me weten hoe het gaat?


Meer stappen zetten?


Om jou ook te helpen niet steeds uit te stellen en om je in staat te stellen om je te laten kiezen voor jouw leven onder jouw voorwaarden, heb ik éénmalig een Instagram-training gemaakt. Om jou de eerste stappen te leren.


Niet omdat ik vind dat je dit moet doen, maar om je te laten voelen dat leven in je eigen tempo en jouw verlangen volgen echt haalbaar is.



26 views